Innovatiemissie waterstof Zuid-Korea

Seoel, Zuid-Korea

Bent u actief op het gebied van waterstof? En wilt u samen met Zuid-Koreaanse partners aan innovatie en technologieontwikkeling werken? Ga dan mee met de innovatiemissie waterstof naar Zuid-Korea.

 

Voor wie?

Bent u een ondernemer, technologieprovider of als onderzoeker verbonden aan een kennisinstelling? En bent u actief op 1 van onderstaande thema’s? Dan is deze missie mogelijk interessant voor u.

 

  • Efficiënt transport van waterstof door pijpleidingen en waterstofdragers als LOHC en ammoniak;
  • carbon capture utilization & storage (CCUS); of waterstofcertificering.
  • Uw deelname als certificerings- en beleidspartij:
    biedt een kans om samen te werken met de Koreaanse overheid/standaardisatie autoriteiten
    helpt bij de validatie van de technologie van andere missiedeelnemers

 

Zuid-Korea en waterstof

Zuid-Korea is een wereldwijde leider in de productie van waterstoftoepassingen, zoals fuel cell electric vehicles (FCEV’s) en fuel cell power systems (FCPS’s). Het heeft grote bedrijven als Hyundai, SK en Doosan die de markt domineren. Het land produceert de meeste FCEV’s ter wereld en voert bovendien de ranglijsten aan in geïnstalleerde capaciteit van FCPS’s.

 

Meer recentelijk focussen de grote spelers in Zuid-Korea zich op de productie en import van waterstof. De benodigde infrastructuur en opslag zijn wellicht van nog groter belang voor het land dan directe productie. Dit komt door de geringe beschikbaarheid van geschikt terrein voor zonne- en windenergie in het bergachtige land.

 

Kansen voor Nederland

De waterstofstrategie van Zuid-Korea biedt veel mogelijkheden tot internationale samenwerking en er is veel vraag naar buitenlandse expertise. De ambassade in Seoel ziet vooral een groeiende interesse in expertise in efficiënt transport van waterstof door pijpleidingen en waterstofdragers als liquid organic hydrogen carriers (LOHC) en ammoniak.

 

Carbon capture utilization and storage (CCUS) is een ander gebied waar veel staat te gebeuren in Zuid-Korea. Men beseft namelijk steeds meer dat de weg naar kostenefficiënte groene waterstof nog lang is en dat er een tussentijds alternatief nodig is. Naar verwachting zal de voornaamste vraag naar CCUS zich in eerste instantie richten op de 14 waterstofhavens die het land gaat ontwikkelen.

 

Meer informatie en aanmelden