Sterk imago

De Nederlandse maritieme wereld is zeer divers en bevat verschillende deelsectoren die elk hun eigen belangen, wensen en doelen hebben. Toch kunnen de sectoren op veel disciplines samenwerken of van elkaar leren. Wat ze gemeen hebben? Schepen! In Nederland Maritiem Land (NML) worden hun krachten gebundeld.

Om het imago en de bekendheid van de maritieme sector als werkgever te vergroten en te verbeteren, wordt er een meerjarige landelijke imago campagne ontwikkeld. Vanuit de landelijke campagne wordt ingezet op verbinding met en tussen sectorale en regionale campagnes.

 

De maritieme sector moet een zichtbare en aantrekkelijke werkgever zijn met een  inclusieve arbeidsmarkt waarin passend onderwijs het fundament is voor een glansrijke en nooit vervelende carrière bij verschillende maritieme werkgevers die doorstroom omarmen. De campagne moet een breed publiek aanspreken en enthousiasmeren om onderdeel te worden van de maritieme wereld waarbij we niet inspelen op een leeftijdsgebonden doelgroep maar op een maritieme mind-set.

 

De doelstellingen van deze imago campagne zijn;

  • Het positief positioneren van het maritieme cluster in Nederland;
  • Het verhogen van de algemene kennis omtrent de maritieme deelsector(en) binnen Nederland;
  • Het bevorderen van een beter algemeen begrip van de diversiteit en mogelijkheden binnen de maritieme sector;
  • Het aantrekken van talent naar de maritieme deelsectoren en behouden van huidige talenten.

 

Belangrijk binnen deze imago campagne is samenwerking. De campagne moet zichtbaarheid geven aan de brede maritieme sector en aantrekkelijk zijn om bij aan te haken voor branches en bedrijven. Iedere deelsector moet zich kunnen herkennen in de uitingen.