Offshore Technology Conference Asia (OTC Asia) 2022

Begindatum: 22.03.2022
Einddatum: 25.03.2022

Maritieme toeleveranciers, Scheepsbouw

Van 22 tot en met 25 maart 2022 vindt de beurs Offshore Technology Conference Asia (OTC Asia) plaats in Kuala Lumpur. Ook dit jaar is Petronas weer de ‘Supporting Partner’. OTC Asia biedt een uitstekende gelegenheid om ideeën uit te wisselen, te netwerken en geïnspireerd te raken. Netherlands Maritime Technology organiseert aankomende editie wederom een Holland Paviljoen. Is jouw bedrijf erbij?

OTC Asia

OTC Asia is in 2020 vanwege de Corona pandemie als virtuele beurs doorgegaan, maar de voorbereidingen voor de editie in 2022 zijn weer in volle gang. Wat kun je verwachten tijdens OTC Asia? Meer dan 15.000 bezoekers uit minstens 65 landen, 8 landenpaviljoens en dik 200 beursdeelnemers. Maar ook een conferentie met 400 sprekers en meer dan 1500 deelnemers. OTC Asia is naast een uitstekende plek om nieuwe contacten op te doen, ook geschikt om meer kennis te vergaren.

In 2018 namen 218 exposanten deel, waren er landenpaviljoens uit onder meer Australië, Canada, China, Nederland, Korea, Maleisië, Noorwegen en Singapore en bezochten 19.000 bezoekers uit 70 landen de beurs.

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

  1. Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.
  2. Het Holland Paviljoen van 144 m2 is centraal gelegen, een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid van 9 m2 voor je stand, geen maximale.
  3. Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan OTC Asia. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.
  4. De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.
  5. Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.
  6. NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je de dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Ondersteuning vanuit NMT
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Stand inventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbieding via NMT’s vaste transporteur IMPECO voor transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het NL Paviljoen

Oppervlakte paviljoen

144 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology en/of IRO bedraagt € 995,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 1095,- excl. BTW per deelnemer. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten. Er is plek voor 10 tot 12 deelnemers.

Let op: Deze beursdeelname wordt onder voorbehoud van genoeg aanmeldingen georganiseerd.

Aanmelden

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

De Maleisische scheepsbouw- en scheepsreparatiemarkt

Maleisië telt ongeveer 100 scheeps- en reparatiewerven. In 2020 werden er door Maleisische werven 51 zeeschepen opgeleverd, waarvan het grootste gedeelte sleepboten betrof (bron: IHS Fairplay). De jaaromzet van deze sector (inclusief toeleveranciers en offshore) was circa €1,43 miljard (RM7 miljard) in 2018, waarvan RM 4,93 miljard door scheepswerven. Het land is gelegen aan één van de drukste vaarwegen ter wereld, namelijk de Straat van Malakka, en er bevinden zich ook grote havens en containerterminals.

De toestand in de Maleisische scheepsbouw- en reparatiesector is nog wel moeilijk en uitdagend. Voor de complexere schepen en offshore constructies die in Maleisië worden gemaakt is het land deels afhankelijk van buitenlandse technici en scheeps- offshore designs. Echter, de snelle economische groei in de regio en de geografische ligging van het land bieden zeker kansen met betrekking tot de groei van de maritieme markt. Daarnaast heeft de overheid in Maleisië een strategisch industrieplan (SBSR 2020) die het doel heeft om de omzet en werkgelegenheid van de sector te vergroten.

Ongeveer twee derde van de 100 werven is gevestigd in west Maleisië, zoals in: Lumut (Perak), Klang (Selangor), Kuala Terengganu (Terengganu) en Pasir Gudang (Johor). In Oost-Maleisië zijn de meeste werven gevestigd in Sibu en Miri (Sarawak). Over het algemeen bouwen de scheepswerven minder complexe, kleine tot middelgrote schepen, zoals: ferry’s, sleep- en duwboten, vissersschepen, patrouilleschepen, short sea schepen en offshore supply schepen.

In het oosten van Maleisië worden onder andere offshore supply schepen, sleepboten en rivierferry’s gebouwd. Het westen van Maleisië is meer afhankelijk van overheidsopdrachten en opdrachten vanuit de olie- en gasindustrie. Recentelijk heeft het Maleisische Petronas een tender uitgezet voor de bouw van 16 Offshore Support Vessels. Volgens de berichtgeving zitten er nog meer tenders aan te komen.

Naast scheepsbouw houden werven zich ook bezig met reparatiewerk. Daarnaast zijn er enkele grote werven in het land die schepen kunnen ontvangen voor reparatie tot ongeveer 450.000 ton waterverplaatsing (deadweight tonnage), zoals: Malaysia Marine & Heavy Engineering (MMHE), Boustead Naval Shipyard (BHIC), Sabah Shipyard, Sapura Kencana, Nam Cheong en Muhibbah Marine Engineering.

Wil je meer informatie over de Maleisische markt en de focusgebieden van de scheepswerven? Neem dan contact op met Michel Koopman, Market Analyst, via T +31 (0) 88 44 51 023 of

Meer informatie

Neem voor meer informatie over de Aziatische beurzen contact op met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of lacet@maritimetechnology.nl.